Københavns Erhvervsakademi

en

Teoretisk produktudvikling (DA)

Teoretisk produktudvikling (DA)

2021/2022
Engelsk titel
Theoretical Product Development (INT)
Uddannelse
Produktudvikling og teknisk integration
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
10 uger
Ects
20
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk og engelsk
Opstart
Efterår
Studiested
Lygten 16, København NV
Fagkode
9989501
Fag- /modulansvarlig
Peter Sommer
  • Formål og læringsmål

    Fagelementet beskæftiger sig med forståelse af teknologi begrebet, forskning inden for nye teknologier og deres anvendelse. Dette sættes ind i forretningsmæssig kontekst, hvorfra der arbejdes videre med integration, udnyttelse og implementering af teknologi og koncepter i et tværorganisatorisk perspektiv. Fagelementet indeholder endvidere metoder og redskaber til rådgivning samt styring og ledelse af tværfaglige udviklingsaktiviteter

    Viden

    Teknisk Integration:
    Den studerende har:
    (1) forståelse for praksis, anvendt teori og metode til produktudvikling og innovation set i sammenhæng med virksomheders organisationer og systemer, og kan reflektere over hvorledes de anvendes i en forretningsmæssig kontekst.

    Produktudvikling:
    Den studerende har:
    - (1) udviklingsbaseret viden om den praktiske og teoretiske metodiske opbygning i et
    teknologisk projektarbejde.
    - (1) forståelse for praksis, anvendt teori og metode til produktudviklingsprocesser i alle dens faser – herunder projektets økonomiske konsekvens både under fremstilling/opbygning og drift, og kan reflektere over hvorledes de anvendes i en forretningsmæssig kontekst.

    Innovation og Inudstriel Design:
    Den studerende har:
    - (1) forståelse for praksis, filosofi, anvendt teori og metode når teknologi anvendes i en industriel sammenhæng samt kan reflektere over alternative anvendelser og tilhørende etiske problemstillinger.

    Færdigheder

    Teknisk Integration:
    Den studerene kan:
    - (1) vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger ved implementeringsprocesser knyttet til brugen af nye teknologier på tværs i organisationen samt identificere styrker og svagheder ved disses og begrunde og vælge relevante løsningsmodeller.
    - (1) formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere herunder anvende relevante it-værktøjer i udarbejdelse og præsentation af projekter, koncepter og løsningsforslag.

    Produktudvikling:
    Den studerende kan:
    - (1) vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger ved begrebers betydning og anvendelse i sammenhæng med udviklingen i fagsprog og teknologi samt begrunde og vælge relevante begreber.
    - (1) formidle praksisnære og faglige problemstillinger samt løsningsmodeller til fagfæller, brugere og samarbejdspartnere set ud fra en virksomhedskontekst, herunder miljø og bæredygtighedsmæssige hensyn i produktudviklingen.

    Konstruktion og Bærdygtighed:
    Den studerende kan:
    -(1) formidle praksisnære og faglige modeller og løsninger til samarbejdspartnere og brugere.

    Innovation og Industriel Design:
    -(1) formidle praksisnære og faglige modeller og løsninger til samarbejdspartnere i industrien og brugere

    Kompetencer

    Teknisk Integration:
    Den studerende kan:
    -(1) håndtere dele af kompleks produkt- og teknologiudvikling, herunder også i forbindelse
    med modifikationer af produkter og systemer.

    Produktudvikling:
    Den studerende kan:
    -(1) håndtere såvel forretningsmæssig som teknologisk hensigtsmæssig produktudvikling ogopbygge et projektdesign for et teknologisk projektarbejde på baggrund af valg, analyse og afgrænsning af en problemstilling.

192
timers undervisning
356
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Teoretisk produktudvikling (DA) modtager du 192 timers undervisning, hvilket svarer til 255 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 35% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, klasseundervisning, projektpræsentation, øvelser i labs/værksteder.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.