Bachelorprojekt (DA)
Bachelorprojekt (DA)
2017/2018- Indhold og læringsmål
Bachelorprojektet skal dokumentere den uddannedes forståelse af og evne til at reflektere over professionens praksis og anvendelse af teori og metode i relation til en praksisnær problemstilling. Problemstillingen, der skal være central for uddannelsen og professionen, formuleres af den studerende, eventuelt i samarbejde med en privat eller offentlig virksomhed. Institutionen godkender problemstillingen.
Viden
Den uddannede skal gennem projektarbejde specialisere sig i et afgrænset område inden for digital konceptudvikling med udgangspunkt i samarbejde med en virksomhed eller organisation.Den uddannede har viden om og kan reflektere over:
Færdigheder
● trends, teori og praksis inden for digital konceptudvikling
● projektledelse, brugerundersøgelse, metode og teknologi i udviklingen og implementeringen af værdiskabende digitale koncepter
● forskellige former for brugerundersøgelse i relation til videnskabelig metode og videnskabsteori
● udvikling af digitale forretningsmodeller
● lovgivnings betydning for udvikling af digitale markedsføringsstrategierDen uddannede kan:
Kompetencer
● anvende metoder og redskaber til dybtgående analyse af problemfelter, trends, teori og praksis inden for værdiskabende digital konceptudvikling
● vurdere og argumentere for valg af løsning i forhold til brugere, udviklingsforløb, teknologi, projektledelse, bæredygtighed og skalerbarhed
● vurdere eksisterende koncepter og formidle løsningsforslag til optimering af disse til samarbejdspartnere og virksomheder
● anvende videnskabelige metoder og redskaber til analyse, undersøgelse, test og evaluering af digitale koncepter
● reflektere over praksis i relation til problemstillinger i udviklingen af digitale koncepter
● formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugereDen uddannede kan:
● håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i relation til konceptuelle prototyper på baggrund af blandt andet komplekse handelsløsninger, designløsninger, digitalt kampagnemateriale og andre digitale kommunikationsløsninger
● håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer og koncepter for digital handel, design, marketing samt kommunikation
● sammenkoble relevante, faglige teoretisk-praktiske emner
● håndtere udvikling og facilitering af innovative processer
● selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig ansvar derfor samt forstå samspillet mellem menneske, virksomhed, samfund og digital teknologi med baggrund i relevante teorier, metoder og analyser
● samarbejde selvstændigt med andre faggrupper og eksterne samarbejdspartnere om udvikling af kreative digitale koncepter og påtage sig ansvar inden for rammerne af en professionel etik
● identificere egne læringsbehov og udvikle viden og færdigheder i relation til egen jobprofil - Undervisningsform
- Prøve
I forbindelse med den afsluttende opgave vil du eller din gruppe modtage 5 timers vejledning af din vejleder.
Resten af tiden svarende til 406 timer bruges på afsluttende opgavearbejde. Du har selv ansvaret for at strukturere tiden som du fx bruger på opgaveskrivning, forberedelse til eksamen mv.
Afsluttende projekt vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamle empiri, læsning, skrive, virksomhedssamarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.