Projektledelse (DA)
Projektledelse (DA)
2017/2018- Indhold og læringsmål
Projektledelse indeholder teori og praksis vedrørende projekter og projektprocessers gennemførelse. Faget omhandler inddragelse og samarbejde med eksterne interessenter samt interne roller i forbindelse med udvikling af digitale koncepter.
VidenDen uddannede har udviklingsbaseret viden om fagområdets teori og metode og kan reflektere over:
Færdigheder
● projekters ressourcer, herunder teammedlemmer, tid og økonomi
● projektets proces, herunder projektets faser og livscyklus
● projektstyringsværktøjer, der er relevante for styring af digitale projekter
● forskellige rammeværktøjers/metoders anvendelse i praksisDen uddannede kan anvende metoder og redskaber samt mestre de færdigheder, der knytter sig til:
Kompetencer
● at identificere og formidle projektets ramme, herunder mål, formål og risici
● at foretage tidsestimering og planlægning af et projekt herunder ressourcestyring
● at kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugere
● at identificere og fordele arbejdsopgaver mellem teammedlemmer i en projektproces
Den uddannede kan vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger samt begrunde, vælge og anvende relevante løsningsmodeller i relation til:
● forskellige projektledelsesmetoder, herunder agile og lineære, samt forstå valgets betydning for teamsamarbejde og projektforløb
● værktøjer, der er relevante for den valgte projektmetodeDen uddannede kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i relation til:
● at koordinere digitale projekters proces og ressourcer, herunder teammedlemmer og tid
Den uddannede kan selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med:
● projektets interne og eksterne interessenter
Den uddannede kan identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til projektledelse - Undervisningsform
- Prøve
På faget Projektledelse (DA) modtager du 44 timers undervisning, hvilket svarer til 59 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 32% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, eksterne forelæsninger, projektarbejde, projektpræsentation, peer-review.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, gruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.