Københavns Erhvervsakademi

en

Campaign Concept (DA)

Campaign Concept (DA)

2021/2022
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Campaign Concept (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
6 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944635
Fag- /modulansvarlig
Nanna Kanneworff
Sofia Viholt
Marie-Louise Lynge Jensen
Mette Vilsøe Lowth
  • Formål og læringsmål

    Formålet med modulet er at kvalificere den studerende til at kunne udvikle kreative kampagnekoncepter, på baggrund af en kampagnestrategi, der er udviklet i modul 3, Campaign Strategy.
    På modulet vil den studerende præsenteres for kreativitetsteori, øvelser og teknikker, som idegenerering, skitser og grundregler indenfor art direction. Det gør den studerende i stand til at se sammenhænge og få idéer – og tænke kreativt.
    På modulet vil den studerende få viden om visuelle virkemidler og kommunikation i trykte og digitale medier, der kan begrunde og argumentere medievalg og budskaber, samt samspillet derimellem.

    Viden

    Den studerende:

    -skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske kreative og kvalitative metoder til at identificere brugerindsigter og innovative kampagne koncepter.

    -skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for verbal og visuel kommunikation og formidling af virksomhedens brand og koncept.

    Færdigheder

    Den studerende:

    -skal kunne anvende værktøjer og redskaber til at formidle virksomhedens brand og koncept.

    -skal kunne vurdere og eksekvere indhold i relevante touch points og sikre samspillet derimellem.

    Kompetencer

    Den studerende:

    -skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.

41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Campaign Concept (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde, gruppearbejde, studiegruppearbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.