Campaign Concept (DA)
Campaign Concept (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Formålet med modulet er at kvalificere den studerende til at kunne udvikle kreative kampagnekoncepter, på baggrund af en kampagnestrategi, der er udviklet i modul 3, Campaign Strategy.
Viden
På modulet vil den studerende præsenteres for kreativitetsteori, øvelser og teknikker, som idegenerering, skitser og grundregler indenfor art direction. Det gør den studerende i stand til at se sammenhænge og få idéer – og tænke kreativt.
På modulet vil den studerende få viden om visuelle virkemidler og kommunikation i trykte og digitale medier, der kan begrunde og argumentere medievalg og budskaber, samt samspillet derimellem.Den studerende:
Færdigheder
-skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske kreative og kvalitative metoder til at identificere brugerindsigter og innovative kampagne koncepter.
-skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for verbal og visuel kommunikation og formidling af virksomhedens brand og koncept.Den studerende:
Kompetencer
-skal kunne anvende værktøjer og redskaber til at formidle virksomhedens brand og koncept.
-skal kunne vurdere og eksekvere indhold i relevante touch points og sikre samspillet derimellem.Den studerende:
-skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Campaign Concept (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde, gruppearbejde, studiegruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.