Design, Business og Teknologi 6: Iværksætteri (DA)
Design, Business og Teknologi 6: Iværksætteri (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
I dette modul introduceres til iværksætteri med fokus på, hvordan man kan identificere, skabe og designe innovationsmuligheder og sandsynliggøre dem som levedygtige startup-koncepter. Modulet kobler nyere teoretiske tilgange til innovation, bæredygtighed, designmæssige, samt virksomhedsøkonomiske forhold med anvendelsesorienterede metoder og værktøjer til de tidlige stadier af iværksætteri.
Viden
Herudover perspektiverer modulet til tidligere anvendte metoder og teorier fra Design, Business & Teknologi modulerne 1-5 sat i kontekst af iværksætteri. Dette udføres med en studenterdrevet tilgang til videnopsamling og -deling.
Modulet inddrager desuden inspiration fra eksterne oplægsholdere, for at give de studerende en forståelse af de reelle udfordringer og muligheder, der foreligger ift. iværksætteri.Den studerende:
Færdigheder
- Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og anvendt teori og metode inden for forretningsforståelse og konceptudvikling med afsæt i virksomhedens forsynings- og værdikæde, samt afsætningsmuligheder.
- Skal have forståelse for værdiskabende designprocesser fra ide til produkt og/eller koncept.Den studerende:
Kompetencer
- Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger i branchen, herunder analysere brugere og deres adfærd, med henblik på at kunne begrunde og vælge relevante forretnings- og løsningsmodeller.
- Skal kunne begrunde og vælge værdiskabende designløsninger ud fra et bæredygtigt, æstetisk og funktionelt aspekt.Den studerende:
- Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige samarbejder og dermed opnå en helhedsforståelse for forretningselementernes indbyrdes sammenhæng. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Design, Business og Teknologi 6: Iværksætteri (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, eksterne forelæsninger, peer-review, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, informationssøgning, gruppearbejde, øvelser.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.