Københavns Erhvervsakademi

en

Story Lab (DA)

Story Lab (DA)

2021/2022
Specialeretning: Communication Design & Media
Engelsk titel
Story Lab (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
6 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944542
Fag- /modulansvarlig
Trine Bekkersgaard Stark
Rasmus Rahbek Simonsen
  • Formål og læringsmål

    Dette modul sigter mod at give de studerende en grundlæggende forståelse for, hvad der skaber en medrivende fortælling, både skriftligt og visuelt på digitale medier. De studerende vil stifte bekendtskab med journalistiske metoder og retoriske virkemidler, arbejde med historieopbygning, sproglige nuancer samt øve sig i at vinkle og finde ind til historiens kerne.

    Modulet vil desuden undersøge den visuelle side af at fortælle historier - både i teoretisk og praktisk forstand.

    Gennemgående for modulet er at skærpe bevidstheden om, hvordan forskellige medier og formidlingsformer kan bruges til at skabe historien. Og den studerende vil blive bevidst om nogle af de digitale strømninger, der kendetegner vores samtid og peger ind i fremtiden.

    Viden

    Den studerende:

    - Den studerende skal kunne definere og forklare forskellige formidlingsstrategier til at bygge bro mellem afsenders budskab og modtagers behov.

    - Skal kunne identificere og definere æstetiske og designmæssige virkemidler i udviklingsprocessen.

    Færdigheder

    Den studerende:

    - Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til samarbejdspartnere med særligt fokus på afsender, modtager og medievalg.

    - Skal kunne afkode, opdage og sammenligne de kulturelle tendenser og konnotationer i samfundet, som virksomheder og organisationer hægter sig op på og udtrykker sig i forhold til.

    - Skal kunne identificere og sammenligne potentiale for nye medieplatforme og kommunikationsløsninger gennem vurdering af tendens og samfundsudvikling.

    - Den studerende skal kunne udvælge de rette æstetiske virkemidler i udviklingen af det endelige produkt baseret på konceptets elementer.

    Kompetencer

    Den studerende:

    - Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang til faget kommunikation design.

    - Den studerende skal kunne designe forskellige kommunikations-produkter, der tager højde for konceptets budskab og værdisæt.

    - Den studerende skal kunne anvende og forsvare antropologisk metode til indsamling af relevant data og formidle komplekse faglige problemstillinger interpersonelt og -kulturelt på en velargumenteret og veldokumenteret måde.

41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Story Lab (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning, virksomhedssamarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, indsamling af empiri, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.