Concept development (DA)
Concept development (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Formålet med modulet er at præsentere den studerende for en struktureret konceptudviklingsmetode og -teori, med det formål at udarbejde et relevant Brand Design-koncept til en virksomhed. Den studerende arbejder strategisk, taktisk og operationelt med konceptudvikling fra identificering af problemstilling til færdigtestet koncept.
VidenDen studerende:
Færdigheder
- Skal have udviklingsbaseret viden om processen med at arbejde med virksomhedens brand for at udvikle innovative koncepter.
- Skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske konceptudviklingsmodeller.
- Skal have udviklingsbaseret viden om visuel og verbal brandidentitet for at udvikle innovative brand koncepter.
- Skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske kreative og kvalitative metoder til at identificere brugerindsigter og innovative kampagne koncepter.Den studerende:
Kompetencer
- Skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for konceptudvikling i erhvervet.
- Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske konceptudviklingsproblematikker, samt begrunde og vælge innovative koncepter.
- Skal kunne formidle og kommunikere brand- og konceptuelle problemstillinger til samarbejdspartnere og herunder ikke-specialister.
- Skal kunne anvende kreative metoder og redskaber til at udvikle innovative koncepter og produkter.
- Skal kunne vurdere og anvende relevante kvalitative metoder til at identificere relevante brugerindsigter.
- Skal kunne anvende en empatisk og analytisk tilgang i konceptudviklingsprocessen.Den studerende:
- Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i relation til konceptudvikling.
- Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og koncept samarbejder.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til arbejdet med konceptudvikling.
- Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i relation til konceptudvikling.
- Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og koncept samarbejder.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til arbejdet med konceptudvikling. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Concept development (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, projektpræsentation, digitale øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.