Københavns Erhvervsakademi

en

Concept development (DA)

Concept development (DA)

2021/2022
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Concept Development (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
6 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944533
Fag- /modulansvarlig
Nanna Kanneworff
Marie-Louise Lynge Jensen
Sofia Viholt
Mette Vilsøe Lowth
  • Formål og læringsmål

    Formålet med modulet er at præsentere den studerende for en struktureret konceptudviklingsmetode og -teori, med det formål at udarbejde et relevant Brand Design-koncept til en virksomhed. Den studerende arbejder strategisk, taktisk og operationelt med konceptudvikling fra identificering af problemstilling til færdigtestet koncept.

    Viden

    Den studerende:

    - Skal have udviklingsbaseret viden om processen med at arbejde med virksomhedens brand for at udvikle innovative koncepter.

    - Skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske konceptudviklingsmodeller.

    - Skal have udviklingsbaseret viden om visuel og verbal brandidentitet for at udvikle innovative brand koncepter.

    - Skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske kreative og kvalitative metoder til at identificere brugerindsigter og innovative kampagne koncepter.

    Færdigheder

    Den studerende:

    - Skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for konceptudvikling i erhvervet.

    - Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske konceptudviklingsproblematikker, samt begrunde og vælge innovative koncepter.

    - Skal kunne formidle og kommunikere brand- og konceptuelle problemstillinger til samarbejdspartnere og herunder ikke-specialister.

    - Skal kunne anvende kreative metoder og redskaber til at udvikle innovative koncepter og produkter.

    - Skal kunne vurdere og anvende relevante kvalitative metoder til at identificere relevante brugerindsigter.

    - Skal kunne anvende en empatisk og analytisk tilgang i konceptudviklingsprocessen.

    Kompetencer

    Den studerende:

    - Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i relation til konceptudvikling.

    - Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og koncept samarbejder.

    - Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til arbejdet med konceptudvikling.

    - Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i relation til konceptudvikling.

    - Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og koncept samarbejder.

    - Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til arbejdet med konceptudvikling.

41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Concept development (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, projektpræsentation, digitale øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.