Københavns Erhvervsakademi

en

Bachelor projekt (EN)

Bachelor projekt (EN)

2018/2019
Engelsk titel
Bachelor Project (EN)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
7. semester
Fagets/modulets varighed
14 uger
Ects
20
Udd. element
Afsluttende projekt
Sprog
Engelsk
Opstart
Efterår
Fagkode
9944352
Fag- /modulansvarlig
Tim Meicker
Martin Hesseldahl
  • Indhold og læringsmål
    Viden

    Design og Business
    Den uddannede professionsbachelor i design og business har viden om
    1) design,
    2) trend,
    3) økonomi,
    4) innovation,
    5) kulturelle og interkulturelle forhold,
    6) værdikæden og
    7) relevante teorier og metoder og kan reflektere over samt argumentere for disse.

    Sustainable Fashion
    Den uddannede inden for studieretningen Sustainable Fashion har tillige viden om
    1) designprocessen,
    2) trend og sociologi,
    3) etik og miljø,
    4) konceptudvikling,
    5) visuel kommunikation og
    6) branche og virksomheder.

    Pattern Design
    Den uddannede inden for studieretningen Pattern Design har tillige viden om
    1) relevante teorier og metoder inden for konstruktion og graduering og kan reflektere over og argumentere for disse,
    2) professionens praksis inden for produktudvikling,
    3) form, funktionalitet og materialer,
    4) modens udvikling i nyere tid og
    5) udarbejdelse af dokumentation.

    Fashion Management
    Den uddannede inden for studieretningen Fashion Management har tillige viden om
    1) handel,
    2) mikro- og makroøkonomi,
    3) logistik og Supply Chain Management,
    4) kommunikation og
    5) produktkendskab.

    Communication design & Media
    Den uddannede inden for studieretningen Communication design & Media har tillige viden om
    1) trendteori,
    2) antropologisk metode,
    3) kulturforståelse og idehistorie,
    4) designteori og semiotik,
    5) argumentationsstrategi,
    6) fremtidsanalyse,
    7) innovationsprocesser,
    8) teknologi og
    9) formidling og retorik.

    Brand design
    Den uddannede inden for studieretningen Brand design har tillige viden om
    1) strategisk planlægning,
    2) projektledelse,
    3) strategisk marketing,
    4) Brand Management,
    5) trendspotting,
    6) grafisk design,
    7) identitet og
    8) forretningsforståelse.
    4) metoder og værktøjer til virksomhedsetablering,
    5) brugerdreven innovation og
    6) antropologi og sociologi.

    Færdigheder

    Design og Business
    Den uddannede professionsbachelor i design og business kan
    1) vurdere og anvende designmetoder i forbindelse med problemløsning,
    2) anvende design i forbindelse med markedsudvikling,
    3) anvende innovation med et forretningsmæssigt sigte,
    4) formidle faglige problemstillinger i forskellige kulturelle og interkulturelle sammenhænge,
    5) vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller inden for værdikæden og
    6) anvende videnskabelige metoder og teorier i forbindelse med research, analyse og faglig fordybelse.

    Sustainable Fashion
    Den uddannede inden for studieretningen Sustainable Fashion kan tillige
    1) gennemføre en designproces og arbejde eksperimenterende og kommercielt,
    2) vurdere og begrunde valg af materiale og design,
    3) anvende visuel kommunikation, der understøtter produkt og koncept,
    4) vurdere og omsætte trends samt målrette designs mod virksomhedens identitet,
    5) anvende trend- og markedsanalyse til design og produktudvikling,
    6) formidle globalt om produkt- og konceptrelaterede emner og
    7) udvikle innovative, konkurrencedygtige designkoncepter.

    Pattern Design
    Den uddannede inden for studieretningen Pattern Design kan tillige
    1) vurdere valg af konstruktions- og gradueringsmetoders betydning for pasform og silhuet,
    2) vurdere materialers betydning for et produkt,
    3) vurdere og produktudvikle et designoplæg,
    4) udvikle løsningsforslag til komplekse opgaver inden for konstruktion og graduering,
    5) anvende manuelle og it-baserede værktøjer til konstruktion, graduering og dokumentation og
    6) formidle globalt om produktrelaterede emner.

    Fashion Management
    Den uddannede inden for studieretningen Fashion Management kan tillige
    1) vurdere markedsforhold og tilrettelægge virksomheders handelsmæssige strategier og koncepter i overensstemmelse hermed,
    2) identificere og vurdere mulige partnerskaber i værdikæden,
    3) vurdere og begrunde anvendelse af alternative materialer,
    4) vurdere den økonomiske udvikling på væsentlige markeder og tilpasse parameterindsatsen i overensstemmelse hermed,
    5) vurdere anvendelsesmuligheder af relevante it-værktøjer og styringssystemer,
    6) formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere og
    7) vurdere, begrunde og anvende forskellige forhandlingsteknikker.

    Communication design & Media
    Den uddannede inden for studieretningen Communication design & Media kan tillige
    1) identificere og vurdere tendenser og fænomener i forhold til trend- og samfundsteori, samt historisk kontekst,
    2) anvende antropologisk metode til indsamling af relevante data,
    3) udarbejde designbriefs på baggrund af research og databearbejdning,
    4) formidle skriftligt og mundtligt om trend, mode og livsstil,
    5) behandle, transformere og formidle viden visuelt,
    6) anvende innovative metoder til problemløsning,
    7) identificere potentiale for nye markeder og løsninger gennem vurdering af tendens og markedsudvikling og
    8) formidle komplekse faglige problemstillinger interpersonelt og interkulturelt på en velargumenteret og dokumenteret måde inden for design, livsstils- og innovationsbranchen.

    Brand design
    Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
    1) anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde,
    2) identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel,
    3) anvende konceptuelle og kommercielle metoder,
    4) formidle brandingstrategier internt og eksternt og
    5) anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand.

    Kompetencer

    Design og Business
    Den uddannede professionsbachelor i design og business kan
    1) indgå i faglige og tværfaglige samarbejder inden for alle felter af værdikæden,
    2) håndtere komplekse og udviklingsorienterede problemstillinger inden for erhvervet og
    3) håndtere kommunikation og innovation af ideer i forretningsmæssige sammenhænge.

    Sustainable Fashion
    Den uddannede inden for studieretningen Sustainable Fashion kan tillige
    1) selvstændigt håndtere en design- og produktudviklingsproces,
    2) håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for design og idégenerering,
    3) identificere forbrugeres behov og omsætte disse til innovative løsninger og
    4) identificere eget læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer.

    Pattern Design
    Den uddannede inden for studieretningen Pattern Design kan tillige
    1) selvstændigt håndtere konstruktion og graduering,
    2) håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for konstruktion og graduering,
    3) identificere problemområder og give konkrete løsningsforslag for opnåelse af en bedre pasform og
    4) identificere eget læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer

    Fashion Management
    Den uddannede inden for studieretningen Fashion Management kan tillige
    1) håndtere komplekse og udviklingsorienterede studie- og arbejdsmæssige problemstillinger,
    2) selvstændigt håndtere og indgå i tværfagligt samarbejde på tværs af værdikæden i overensstemmelse med professionens etik og
    3) identificere egne udviklings- og læringsbehov i forhold til professionen og udbygge egen viden og færdigheder.

    Communication design & Media
    Den uddannede inden for studieretningen Communication design & Media kan tillige
    1) selvstændigt og i samarbejde med andre arbejde strategisk og innovativt,
    2) håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for design og idégenerering,
    3) håndtere udvikling og optimering af virksomhedens kommunikationsstrategi,
    4) kommunikere i henhold til en given virksomheds identitet og brand og
    5) udarbejde skriftlige og mundtlige fremtidsanalytiske oplæg med baggrund i idéhistoriske og kulturteoretiske analyser.

    Brand design
    Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
    1) håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt,
    2) håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder,
    3) håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter,
    4) håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau,
    5) håndtere udvikling og optimering af virksomhedens kommunikationsstrategi,
    6) håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger og
    7) håndtere planlægning og udførelse af projekter.

3
timers vejledning
545
timers afsluttende project arbejde
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til den afsluttende opgave fordelt på forskellige studieaktiviteter.

I forbindelse med den afsluttende opgave vil du eller din gruppe modtage 3 timers vejledning af din vejleder.

Resten af tiden svarende til 545 timer bruges på afsluttende opgavearbejde. Du har selv ansvaret for at strukturere tiden som du fx bruger på opgaveskrivning, forberedelse til eksamen mv.

Afsluttende projekt vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamle empiri, læsning, skrive, virksomhedssamarbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.