Københavns Erhvervsakademi

en

Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Kommunikation) (DA)

Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Kommunikation) (DA)

2020/2021
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Specialisation: Brand Design (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Fagets/modulets varighed
2 semestre
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944330
Fag- /modulansvarlig
Nanna Kanneworff
Marie-Louise Lynge Jensen
Sofia Viholt
Laura Elmøe
Mette Bech
  • Formål

    Fagområdet indebærer intern og ekstern formidling af brandets verbale og visuelle identitet med henblik på at sikre en ensrettet og holistisk tilgang til kommunikation af brandets værdier. Analyser af brugerens adfærd i det moderne medielandskab danner grundlag for en målrettet, integreret kommunikation, der samtidig tager hensyn til de for brandet relevante touch points.

    Viden

    Den studerende:

    ● Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for verbal og visuel kommunikation og formidling af virksomhedens brand og koncept.

    ● Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og metode til at identificere og forstå brugeradfærd, touch points og samspillet derimellem.

    Færdigheder

    Den studerende:

    ● Skal kunne anvende værktøjer og redskaber til at formidle virksomhedens brand og koncept.

    ● Skal kunne vurdere og eksekvere indhold i relevante touch points og sikre samspillet derimellem.

    ● Skal kunne afdække brugeradfærd gennem analyse med henblik på at forstå behov og udvikle kommunikation.

    Kompetencer

    Den studerende:

    ● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.

    ● Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.

    ● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden.

41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Kommunikation) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.