Københavns Erhvervsakademi

en

Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Management & Strategi) (DA)

Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Management & Strategi) (DA)

2021/2022
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Specialisation: Brand Design - Management & Strategy
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk og engelsk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944320
Fag- /modulansvarlig
Nanna Kanneworff
Marie-Louise Lynge Jensen
Sofia Viholt
Laura Elmøe
Mette Bech
  • Formål og læringsmål

    Fagområdet tager udgangspunkt i udvikling af kommercielt bæredygtige brandstrategier, baseret på analyser af målgruppen, brandets dybere værdier og positionering i markedet under hensyntagen til både interne og eksterne interessenter. Fagområdet indeholder ligeledes værktøjer til projektledelse.

    Viden

    Den studerende:
    ● Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for strategisk branding.
    ● Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og metode til at indsamle og analysere markedsdata.

    Færdigheder

    Den studerende:
    ● Skal kunne anvende analysemetoder og redskaber til at udvikle relevante og rentable brand strategier.
    ● Skal kunne vurdere og anvende relevante analysemetoder til at identificere strømninger i markedet.
    ● Skal kunne lede og håndtere komplekse strategiske projekter.

    Kompetencer

    Den studerende:
    ● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
    ● Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
    ● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden.

41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Management & Strategi) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.