Københavns Erhvervsakademi

en

Inkluderende design (EN)

Inkluderende design (EN)

2019/2020
Specialeretning: Communication Design & Media
Engelsk titel
Design for Inclusion (EN)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Engelsk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944256
Fag- /modulansvarlig
Trine Bekkersgaard Stark
Rasmus Rahbek Simonsen
Martin Hesseldahl
Tim Meicker
  • Formål

    Dette modul er inspireret af forskellige tilgange inden for design, der søger at udvikle produkter til underbemidlede eller underrepræsenterede grupper. Studerende vil gennem dette modul blive præsenteret for teori og metoder, der sætter fokus på fordomme, empati, diversitet og normalitetsbegrebet.
    Modulet har til formål at give den studerende færdigheder til at arbejde visionært med design og udvikle kommunikation til, om og med udsatte grupper. I en struktureret og brugercentreret proces vil studerende lære at udfordre kulturelle og samfundsmæssige barrierer til inklusion. I nært samarbejde med relevante organisationer vil studerende tage fat om specifikke problemstillinger, der berører minoritetsgrupper, som alle har helt særlige behov.

    Viden

    ● Designteori/metode og semiotik
    ● Argumentationsstrategi
    ● Formidling og retorik
    ● Visuel kommunikation
    ● Kulturforståelse og idehistorie.

    Færdigheder

    ● Formidle komplekse faglige problemstillinger interpersonelt og -kulturelt på en
    ● Velargumenteret og veldokumenteret måde.
    ● Behandle, transformere og formidle viden visuelt
    ● Anvende innovative metoder til problemløsning
    ● Anvende antropologisk metode til indsamling af relevante data

    Kompetencer

    ● Arbejde strategisk og innovativt både selvstændigt og i samarbejde med andre
    ● Håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for design og idégenerering
    ● Håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for virksomhedens kommunikationsstrategi.

47
timers undervisning
90
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Inkluderende design (EN) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, workshop, casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.