Design for inclusion (DA)
Design for inclusion (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Dette modul er inspireret af forskellige tilgange inden for design, der søger at udvikle produkter til underbemidlede eller underrepræsenterede grupper. Studerende vil gennem dette modul blive præsenteret for teori og metoder, der sætter fokus på fordomme, empati, diversitet og normalitetsbegrebet.
Viden
Modulet har til formål at give den studerende færdigheder til at arbejde visionært med design og udvikle kommunikation til, om og med udsatte grupper. I en struktureret og brugercentreret proces vil studerende lære at udfordre kulturelle og samfundsmæssige barrierer til inklusion. I nært samarbejde med relevante organisationer vil studerende tage fat om specifikke problemstillinger, der berører minoritetsgrupper, som alle har helt særlige behov.Den studerende har viden om
Færdigheder
●designteori/metode og semiotik
●argumentationsstrategi
●formidling og retorik
●visuel kommunikation
●kulturforståelse og idehistorie.Den studerende kan
Kompetencer
●formidle komplekse faglige problemstillinger interpersonelt og -kulturelt på en
●velargumenteret og veldokumenteret måde.
●behandle, transformere og formidle viden visuelt
●anvende innovative metoder til problemløsning
●anvende antropologisk metode til indsamling af relevante dataDen studerende kan
●arbejde strategisk og innovativt både selvstændigt og i samarbejde med andre
●håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for design og idégenerering
●håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for virksomhedens kommunikationsstrategi. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Design for inclusion (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, workshop, casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.