Københavns Erhvervsakademi

en

E-commerce (DA)

E-commerce (DA)

2019/2020
Engelsk titel
E-commerce (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944143
Fag- /modulansvarlig
Martin Hesseldahl
Tim Meicker
  • Formål

    Formålet med modulet er at introducere de grundlæggende “byggetrin” for udvikling af en E-commerce tilgang og konceptuel tilkobling til virksomheds allerede eksisterende kommercielle afsætning (Cross Channel). Den studerende vil arbejde med projektledelse af E-handels koncept, samt opsætning af META igennem SEO (Search Engine Optimizer), Adwords og analyse og evaluering af koncept til forslag af NY løsning.
    På modulet vil den studerende opnå viden om cross-channel påvirkning og krav, relevante teknologier og platforme (i.e. Magento, WordPress etc), brugervenlighed samt funktionalitet og design af e-commerce koncepter.

    Viden

    ● Handel
    ● Logistik og supply chain management
    ● Fremtidsanalyse
    ● Teknologi
    ● Projektledelse
    ● Forretningsforståelse

    Færdigheder

    ● Vurdere markedsforhold og tilrettelægge virksomheders handelsmæssige strategier og koncepter i overensstemmelse hermed
    ● Vurdere anvendelsesmuligheder af relevante it-værktøjer og styringssystemer
    ● Identificere potentiale for nye markeder og løsninger gennem vurdering af tendens og markedsudvikling
    ● Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde,
    ● Identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel
    ● Anvende konceptuelle og kommercielle metoder
    ● Anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand.

    Kompetencer

    ● Håndtere komplekse og udviklingsorienterede studie- og arbejdsmæssige problemstillinger
    ● Selvstændigt og i samarbejde med andre arbejde strategisk og innovativt
    ● Håndtere udviklingsorienterede opgaver indenfor design og idegenerering
    ● Kommunikere i henhold til en given virksomheds identitet og brand
    ● Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
    ● Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
    ● Håndtere planlægning og udførelse af projekter.

47
timers undervisning
90
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget E-commerce (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, digitale øvelser, klasseundervisning, tværfaglig projektorganiseret undervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.