Brand Identity (DA)
Brand Identity (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Formålet med modulet er at gøre den studerende i stand til at til at udvikle en verbal og visuel brandidentitet ud fra relevante teorier, modeller og værktøjer. Der arbejdes praktisk med udvikling af den verbale og visuelle identitet, eksekveret i form af en brandguide, som kommunikerer brandets DNA. I arbejdet med brandguiden vil den studerende udvikle logoer, symboler, brandmanifester og ’Tone of Voice’. Den studerende vil derudover blive præsenteret for designbegreber og -perspektiver indenfor grafisk design.
Viden
Modulet er en direkte fortsættelse af Modul 1, Brand Management, og der arbejdes derfor videre med den gennemgående case, som blev introduceret i Modul 1.• Projektledelse
Færdigheder
• Strategisk marketing
• Brand management
• Grafisk design
• Identitet• Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde
Kompetencer
• Anvende konceptuelle og kommercielle metoder
• Formidle brandingstrategier internt og eksternt
• Anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand• Håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder
• Håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter
• Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
• Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
• Håndtere planlægning og udførelse af projekter - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Brand Identity (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, øvelser, workshop, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.