Københavns Erhvervsakademi

en

Brand Identity (DA)

Brand Identity (DA)

2018/2019
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Brand Identity (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944142
Fag- /modulansvarlig
Marie-Louise Lynge Jensen
Laura Elmøe
Nanna Kanneworff
Sofia Viholt
Tim Meicker
Martin Hesseldahl
  • Indhold og læringsmål

    Formålet med modulet er at gøre den studerende i stand til at til at udvikle en verbal og visuel brandidentitet ud fra relevante teorier, modeller og værktøjer. Der arbejdes praktisk med udvikling af den verbale og visuelle identitet, eksekveret i form af en brandguide, som kommunikerer brandets DNA. I arbejdet med brandguiden vil den studerende udvikle logoer, symboler, brandmanifester og ’Tone of Voice’. Den studerende vil derudover blive præsenteret for designbegreber og -perspektiver indenfor grafisk design.

    Modulet er en direkte fortsættelse af Modul 1, Brand Management, og der arbejdes derfor videre med den gennemgående case, som blev introduceret i Modul 1.

    Viden

    • Projektledelse
    • Strategisk marketing
    • Brand management
    • Grafisk design
    • Identitet

    Færdigheder

    • Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde
    • Anvende konceptuelle og kommercielle metoder
    • Formidle brandingstrategier internt og eksternt
    • Anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand

    Kompetencer

    • Håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder
    • Håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter
    • Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
    • Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
    • Håndtere planlægning og udførelse af projekter

47
timers undervisning
90
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Brand Identity (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, øvelser, workshop, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.