Brand Management (DA)
Brand Management (DA)
2019/2020- Formål
Formålet med modulet er at give den studerende en grundig introduktion til Brand Management, herunder brand-, markeds-, og målgruppeanalyse, som udmunder i en situationsanalyse, der danner grundlag for udarbejdelse af en langsigtet brandstrategi. Desuden vil faget introducere den studerende til simpel forretningsforståelse. Den studerende lærer terminologien inden for branding samt præsenteres for perspektiver på feltet. Der arbejdes med verbal og visuel audit med formålet at udvikle en langsigtet brandstrategi, som vil danne basis for udarbejdelse af en brandidentitet på Modul 2.
Viden
Herudover vil den studerende blive introduceret til projektledelse, som forventes anvendt gennem alle moduler. Der arbejdes desuden med en gennemgående virksomhedscase i modulet, som fortsættes på Modul 2.• Strategisk planlægning
Færdigheder
• Projektledelse
• Strategisk marketing
• Brand Management
• Forretningsforståelse• Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde
Kompetencer
• Identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel
• Anvende konceptuelle og kommercielle metoder
• Formidle brandingstrategier internt og eksternt• Håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt
• Håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder
• Håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter
• Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
• Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
• Håndtere planlægning og udførelse af projekter - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Brand Management (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, øvelser, gruppearbejde, projektpræsentation.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.