Københavns Erhvervsakademi

en

Brand Management (DA)

Brand Management (DA)

2019/2020
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Brand Management (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944141
Fag- /modulansvarlig
Marie-Louise Lynge Jensen
Nanna Kanneworff
Laura Elmøe
Sofia Viholt
Tim Meicker
Martin Hesseldahl
  • Formål

    Formålet med modulet er at give den studerende en grundig introduktion til Brand Management, herunder brand-, markeds-, og målgruppeanalyse, som udmunder i en situationsanalyse, der danner grundlag for udarbejdelse af en langsigtet brandstrategi. Desuden vil faget introducere den studerende til simpel forretningsforståelse. Den studerende lærer terminologien inden for branding samt præsenteres for perspektiver på feltet. Der arbejdes med verbal og visuel audit med formålet at udvikle en langsigtet brandstrategi, som vil danne basis for udarbejdelse af en brandidentitet på Modul 2.

    Herudover vil den studerende blive introduceret til projektledelse, som forventes anvendt gennem alle moduler. Der arbejdes desuden med en gennemgående virksomhedscase i modulet, som fortsættes på Modul 2.

    Viden

    • Strategisk planlægning
    • Projektledelse
    • Strategisk marketing
    • Brand Management
    • Forretningsforståelse

    Færdigheder

    • Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde
    • Identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel
    • Anvende konceptuelle og kommercielle metoder
    • Formidle brandingstrategier internt og eksternt

    Kompetencer

    • Håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt
    • Håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder
    • Håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter
    • Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
    • Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
    • Håndtere planlægning og udførelse af projekter

47
timers undervisning
90
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Brand Management (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, øvelser, gruppearbejde, projektpræsentation.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.