Københavns Erhvervsakademi

en

Kampagnekommunikation (DA)

Kampagnekommunikation (DA)

2018/2019
Specialeretning: Communication Design & Media
Engelsk titel
Campaign Communication (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944105
Fag- /modulansvarlig
Trine Bekkersgaard Stark
Rasmus Rahbek Simonsen
Helene Niclasen Jeune
Tim Meicker
Martin Hesseldahl
  • Indhold og læringsmål

    Dette modul handler om at udvikle og planlægge en kommunikationskampagne for en specifik organisation med fokus på transmedia og brugerinddragelse. I samarbejde med den specifikke organisation finder de studerende frem til nogle centrale problemstillinger og emneområder. Derfra arbejder de studerende sig ind til et kernebudskab og implementeringen af dette i en overordnet strategi, der inddrager en række traditionelle og utraditionelle medier.

    Der lægges vægt på samspil mellem forskellige typer medier og organisationen, dens målgruppe og potentielle inddragelsesmuligheder. Den studerende vil arbejde med både kvalitative og kvantitative metoder, samt have fokus på testning og måling af kampagnen og succeskriterier. Derudover vil den studerende udvikle visuelle kampagneprodukter og endeligt forelægge deres kommunikationskampagne for organisationen. Centrale begreber fra transmedia teori, såsom spreadability, continuity og immersion, vil blive inddraget i undervisningen.

    Viden

    Den studerende har viden om
    ●argumentationsstrategi
    ●teknologi
    ●formidling og retorik
    ●visuel kommunikation.
    ●innovationsprocesser

    Færdigheder

    Den studerende kan
    ●anvende videnskabelige metoder og teorier i forbindelse med research, analyse og faglig
    fordybelse
    ●behandle, transformere og formidle viden visuelt
    ●anvende innovative metoder til problemløsning
    ●identificere potentiale for nye medieplatforme og løsninger gennem vurdering af tendens og samfundsudvikling

    Kompetencer

    Den studerende kan
    ●håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for design og idégenerering af virksomhedens kommunikationsstrategi
    ●udvikle og optimere virksomhedens kommunikationsstrategi med udgangspunkt i organisationens identitet og brand
    ●arbejde strategisk og innovativt både selvstændigt og i samarbejde med andre
    ●håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for virksomhedens kommunikationsstrategi.

47
timers undervisning
90
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Kampagnekommunikation (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, workshop, gruppearbejde, casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.