Design & Business 1 - Bruger, behov og kultur (DA)
Design & Business 1 - Bruger, behov og kultur (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Formålet med dette modul er at give den studerende en grundlæggende forståelse af uddannelsens arbejde i spændingsfeltet mellem design, business, sociologi og metode.
Viden
Dette vil blive gjort på en inddragende og eksperimenterende måde for at danne et godt fundament for de kommende moduler i Design og Business samt de forskellige specialeretninger.
Den studerende bliver i modulet introduceret for, hvordan man kan kortlægge brugere og deres værdier, samt kulturelle og sociale adfærdsmønstre i en bestemt kontekst. Vi belyser sociale relationer og strukturer ud fra en række perspektiver, begreber og metoder, som efterfølgende bliver inddraget i workshops samt i de studerendes egne undersøgelser og analyser af kvalitativ data.● design,
Færdigheder
● trend,
● kulturelle og interkulturelle forhold,
● relevante teorier og metoder og kan reflektere over samt argumentere for disse.● vurdere og anvende designmetoder i forbindelse med problemløsning,
● formidle faglige problemstillinger i forskellige kulturelle og interkulturelle sammenhænge,
● anvende videnskabelige metoder og teorier i forbindelse med research, analyse og faglig fordybelse. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Design & Business 1 - Bruger, behov og kultur (DA) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, workshop, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, prøve, forberedelse til prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.