Informationsteknologi 2 (EN)
Informationsteknologi 2 (EN)
2017/2018- Indhold og læringsmål
Software--‐brugerprogram, ejerskabsomkostninger, systemspecifikationer, tendenser inden for informationsteknologi, sikkerhed, systemarkitektur
VidenViden og forståelse
Færdigheder
Den studerende har udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over anvendte teorier og metoder vedrørende
1) etablering af koncepter til softwareprogrammer
2) ejerskabsomkostninger
3) IT--‐sikkerhed
4) distribution af databehandling
5) systemarkitektur
6) tendenser inden for informationsteknologiDen studerende mestrer færdigheder vedrørende anvendelse af
Kompetencer
1) teorier og metoder til analyse af sikkerhedsaspekter ved portefølje, processer og praksis for IT
2) teorier og metoder til design af en systemarkitektur, der integrerer viden om
informationsteknologi, forretningsprocesser og forretningsmålsætninger
3) teorier om tendenser inden for informationsteknologi med henblik på at etablere koncepter til softwareprogrammer
4) metoder til prognosticering af kortsigtede og langsigtede omkostninger ved IT--‐indkøb, herunder miljømæssige aspekter
5) valg og præsentation af relevante løsningsmodeller i forbindelse med tendenser inden for
informationsteknologi til samarbejdspartnere og brugereDen studerende kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede problemstillinger vedrørende
1) design af systemarkitektur
2) etablering af koncepter til softwareprogrammer og IT--‐systemer baseret på den teknologiske
tendens
3) vurdering og formidling af konsekvenserne af indkøb af software, hardware og IT--‐systemer,
herunder en cost--‐benefit--‐analyse
4) analyse og formidling af sikkerhedsaspekterne ved portefølje, processer og praksis for IT
5) identifikation af egne læringsbehov og udvikling af egen viden, egne færdigheder og kompetencer i relation til systemarkitektur og tendenser inden for informationsteknologi - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
På faget Informationsteknologi 2 (EN) modtager du 48 timers undervisning, hvilket svarer til 64 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 35% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, tværfaglig projektorganiseret undervisning, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, øvelser, gruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.