Systemudvikling 3 (EN)
Systemudvikling 3 (EN)
2021/2022- Formål og læringsmål
IT--‐understøttede forretningssystemer og --‐processer, brugeroplevelse, international
Viden
brugervenlighed, global projektledelse, test og validering af IT--‐systemerDen studerende har udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over anvendte teorier og metoder vedrørende
Færdigheder
1) IT--‐understøttede forretningssystemer og --‐processer
2) designprocesser, design af grænseflader og brugeroplevelse
3) test af international brugervenlighed
4) international projektledelse
5) test og validering i softwarekonstruktionDen studerende mestrer færdigheder vedrørende anvendelse af
Kompetencer
1) teorier og metoder til designprocesser og prototyper i udviklingen af arkitektur, funktionalitet og brugergrænsefladeriIT--‐systemer
2) teorier og metoder til international brugervenlighed i udvikling og test af systemer og grænseflader i en multinational sammenhæng
3) teori og metoder til modellering af information om forretningsprocesser og --‐regler i udviklingen af IT--‐understøttede systemer og IT--‐løsninger
4) teori om brugervenlighed og kvalitative og kvantitative metoder inden for anvendelighedstest og brugeroplevelse
5) teorier og metoder til styring af internationale teams og projekter
6) teorier og metoder til kvalitetssikring af IT--‐systemer via test--‐ og valideringsprocedurer
7) valg og præsentation af relevante løsningsmodeller i forbindelse med brugeroplevelse, test og validering til samarbejdspartnere og brugereDen studerende kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede problemstillinger vedrørende
1) planlægning, test og analyse af brugervenlighed og brugeroplevelse inden for grænsefladedesign og funktionalitet
2) samarbejde i forbindelse med integration af designprocesser i udviklingen af et IT-- system
3) udvikling, test og vurdering af brugergrænseflader i en multinational sammenhæng
4) etablering af en testplan for brugervenlighed og test af funktionalitet og brugeroplevelse i IT--‐systemer og IT--‐løsninger
5) håndtering af udviklingsprojekter på tværs af grænser og internationale teams
6) integration aftest--‐ og valideringsprocedureri udviklingen af IT--‐systemer og IT-- løsninger
7) identifikation af egne læringsbehov og udvikling af egen viden, egne færdigheder og kompetencer i relation til brugeroplevelse, test og projektledelse - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
På faget Systemudvikling 3 (EN) modtager du 96 timers undervisning, hvilket svarer til 128 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 35% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, casearbejde, øvelser, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, gruppearbejde, øvelser, projektarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.