Københavns Erhvervsakademi

en

Strategisk markedsføring (DA)

Strategisk markedsføring (DA)

2020/2021
Engelsk titel
Strategic marketing (DA)
Uddannelse
Økonomi & Informationsteknologi
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9141302
Fag- /modulansvarlig
Mohamed Danny Eid
Jesper Skovsgaard Frederiksen
Leif Schwartz Holbek
Marie Louise Brixtofte
Heidi Løvhøj Larsen
  • Formål

    Planlægning af strategisk markedsføring samt håndtering af interkulturelle forhold og netværk

    Viden

    Den studerende har udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over anvendte teorier og metoder vedrørende
    1) indsamling og analyse af internationale data om markeder, klienter og brugere
    2) strategisk markedsføring i internationale virksomheder
    3) værdiskabelse via håndtering af interkulturelle forhold
    4) markedsføringsplaner, herunder kommunikationsstrategier

    Færdigheder

    Den studerende mestrer færdigheder vedrørende anvendelse af
    1) teorier og metoder til analyse af markeder og international konkurrence
    2) teorier og metoder til analyse af forbindelser og interkulturel kommunikation
    3) teorier og metoder til planlægning af international strategisk markedsføring
    4) teorier og modeller inden for international markedsføringsøkonomi med henblik på at identificere markeder samt vælge og præsentere relevante løsningsmodeller til samarbejdspartnere og brugere

    Kompetencer

    Den studerende kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede problemstillinger vedrørende
    1) selvstændig deltagelse i udviklingen af en markedsføringsstrategi baseret på dataindsamling og analyse af markeder, konkurrence og forbrugere
    2) tværfagligt samarbejde i udviklingen af planer til indtrængen på nye internationale markeder
    3) udvikling og håndtering af forbindelser og netværk i en interkulturel sammenhæng
    4) identifikation af egne læringsbehov og udvikling af egen viden, egne færdigheder og kompetencer i relation til strategisk markedsføring

48
timers undervisning
89
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Strategisk markedsføring (DA) modtager du 48 timers undervisning, hvilket svarer til 64 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 35% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, indsamling af empiri, projektarbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.