Københavns Erhvervsakademi

en

Bachelorprojekt (DA)

Bachelorprojekt (DA)

2019/2020
Engelsk titel
Bachelor project (DA)
Uddannelse
Smykker, teknologi og business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor
Semester
7. semester
Fagets/modulets varighed
9 uger
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9140702
Fag- /modulansvarlig
Anne Mette Kildegaard Larsen
Lars Sögaard Nielsen
Mette Laier Henriksen
Jane Burchard
  • Formål

    I dette projekt, som er spredt over tre moduler, skal den studerende vælge et virksomhedssamarbejde, en virksomhedscase eller entreprenørskab. De studerende skal selvstændigt vælge og begrunde metoder til udvikling af en eller flere af følgende produkter; fysisk smykkekollektion, brandkatalog, markedsføringsstrategi, produktionsplan og efterfølgende produktionsoptimering/skalering.

    Viden

    • viden om, kunne anvende og kan reflektere over professionens praksis og anvendt teori og metode inden for research og analyse.
    • udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over innovative brugerinvolverings-, research- og idégenereringsmetoder.
    • udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over innovative produktionsmetoder.
    • udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over metoder inden for markedskommunikation, dets betydning for det oplevede produkt/koncept og konkurrenceevne.

    Færdigheder

    • innovativt vælge, kombinere, vurdere og mestre teori og metoder inden for smykker, design, teknologi og business.
    • Innovativt kombinere, vurdere, begrunde og mestre kommunikations- og argumentationsteori i relation til at kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til fagfæller, samarbejdspartnere og ikke-specialister.
    • innovativt kombinere, vurdere og mestre relevante designmetoder til at udvikle konkrete begrundede løsningsforslag.
    • innovativt anvende og mestre metoder, redskaber og begreber inden for fagområderne der knytter sig til produktion.
    • planlægge, udarbejde, udvikle og strukturere en projektplan samt selvstændigt og professionelt indgå i tværfaglige samarbejder samt udnytte relevante netværk.
    • innovativt anvende, kombinere, vurdere, vælge, begrunde og mestre relevante løsningsmodeller i forbindelse med produktets økonomiske kontekst.
    • identificere, vurdere, vælge og begrunde relevante segmenteringsmetoder.
    • identificere, vurdere og formidle komplekse problemstillinger på baggrund af en aktuel virksomheds- og markedsanalyse.

    Kompetencer

    • selvstændigt anvende, mestre og omsætte komplekse teorier inden for smykker, design, teknologi og business i praksis.
    • selvstændigt og professionelt udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer.
    • selvstændigt og professionelt håndtere og omsætte komplekse opgaver i forhold til smykker og smykkekoncepter ved hjælp af bl.a. innovative brugerinvolverings-, research- og idégenereringsmetoder.
    • selvstændigt og professionelt håndtere og omsætte komplekse opgaver i forhold til smykkeproduktion, herunder bl.a. skalering og produktionsoptimering.
    • selvstændigt og professionelt anvende, mestre og omsætte komplekse problemstillinger inden for forbrugeradfærd og forbrugertrends på baggrund af livsstil og differentiering,
    • identificere, vurdere, vælge og begrunde relevante segmenteringsmetoder
    • vedligeholde og håndtere en konkurrencedygtig og troværdig identitet for det enkelte smykke og koncept og brand management.
    • selvstændigt og professionelt ud fra viden om business teori og metode inden for professionen identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer.
    • selvstændigt og professionelt håndtere produktudviklingsprocessens enkelte faser (idegenerering, screening, prototyping, produktion, pilottest, lancering, opfølgning betragtet ud fra et ressourcemæssigt perspektiv) og fasernes indbyrdes betydning samt omsætte komplekse idéer til konkrete, målrettede og konkurrencedygtige smykker og koncepter,
    • selvstændigt og professionelt observere, afkode og kode en effektiv eller latent kunde som udgangspunkt for en målrettet timing og penetrering af markedet, produkt og konceptudvikling, fastlæggelse, udvikling og styring af salgskoncepter, kundepleje og loyalitetsprogrammer,
    • Selvstændigt håndtere networking samt faglige og tværfaglige samarbejder til at udvikle innovative produkter og koncepter
    • Selvstændigt håndtere faglige og tværfaglige samarbejder og udnytte relevante netværk i forbindelse med field research og problemløsning

91
timers undervisning
320
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Bachelorprojekt (DA) modtager du 91 timers undervisning, hvilket svarer til 121 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 22% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: øvelser, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: øvelser.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.