Innovation IV, virksomhedssamarbejde eller - case (DA)
Innovation IV, virksomhedssamarbejde eller - case (DA)
2020/2021- Formål
Fokus i dette modul vil være på branding og kommunikation. De studerende vil arbejde med kommunikation af komplekse problemstillinger og koncepter vha. argumentationsteori og branding. De vil desuden arbejde med at planlægge, udarbejde og udføre visuelle kommunikationsstrategier i forhold til pitching af produkter og koncepter til interessenter.
VidenMålet efter endt modul er, at den studerende har (vidensmål):
Færdigheder
● udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over metoder inden for markedskommunikation, herunder brand equity, branding og identitets betydning for det oplevede produkt/koncept og konkurrenceevne.
● viden om, forståelse for og refleksion over samfundsstrukturer, kulturelle og subkulturelle fællesskaber, diskurser og semiotiske betydninger.Målet efter endt modul er, at den studerende kan (færdighedsmål):
Kompetencer
● innovativt mestre metoder og redskaber inden for kommunikations- og argumentationsteori i relation til at kunne formidle praksisnære problemstillinger, løsningsmodeller og produkter til fagfæller, samarbejdspartnere og ikke-specialister
● formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til fagfæller, samarbejdspartnere og ikke - specialister med hensyn til produktion.
● anvende og mestre metoder, redskaber og begreber inden for fagområderne der knytter sig til produktion i professionen.
● innovativt anvende, kombinere, vælge og mestre branding- og PR metoder.
● Gennem forståelse for samfundsstrukturer, kulturelle og subkulturelle fællesskaber, diskurser og semiotiske betydninger identificere, vurdere, vælge og begrunde og formidle kommercielle løsningsforslagMålet efter endt modul er, at den studerende kan (kompetencemål):
● selvstændigt og professionelt håndtere og omsætte komplekse problemstillinger inden for forbrugeradfærd og forbrugertrends på baggrund af livsstil og differentiering.
● selvstændigt og professionelt udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer.
● selvstændigt og professionelt håndtere produktudviklingsprocessens enkelte faser; fra prototyping, produktion, pilottest, lancering, og opfølgning betragtet ud fra et ressourcemæssigt perspektiv samt fasernes indbyrdes betydning.
● selvstændigt og professionelt anvende, mestre og omsætte komplekse opgaver inden for business, design, produktion og branding.
● Selvstændigt og professionelt afkode og kode en effektiv eller latent kunde som udgangspunkt for en målrettet timing og penetrering af markedet. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
På faget Innovation IV, virksomhedssamarbejde eller - case (DA) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.