Virksomhedssamarbejde 2 - Design & Business
Virksomhedssamarbejde 2 - Design & Business
2022/2023- Formål og læringsmål
Fagelementet beskæftiger sig med virksomhedssamarbejde eller case-arbejde med udgangspunkt i og forståelse af smykker i en kommerciel og innovativ kontekst med trendforståelse og analyse som afsæt - dette med både en tilhørende konkurrencedygtig og troværdig brandidentitet til en specifik målgruppe og et bredt afsæt i markedsforståelse, markeds- og brancheanalyser samt indblik i livsstils- og forbrugeradfærd. Der arbejdes med processer og redskaber til at fremme og strukturere koncept- og produktudvikling med brugeren i centrum. Designprocessen implementeres som gennemgående metode, og designteoretisk argumentation bruges i udvælgelsesprocessen.
VidenDen studerende har:
Færdigheder
− udviklingsbaseret viden om og evne til at reflektere over metoder inden for markedskommunikation, og disses betydning for det oplevede produkt/koncept og konkurrenceevne.Den studerende kan:
Kompetencer
− anvende og identificere argumentationer i forhold til designforståelse og produktets design.
− identificere og anvende form og æstetik som et analytisk værktøj i relation til et specifikt marked og virksomhed.
− anvende designprincipper til planlægning, implementering i designprocessen og som argumentation for formgivning af produktet til en specifik målgruppe.
− anvende og redegøre for krav og forventninger til smykkets udtryk i relation til markedet og samfundet.
− identificere og anvende metoder i forhold til markedsresearch og -analyse med differentiering som formål og anvendelse af samme.
− anvende, vælge, begrunde og mestre metoder og redskaber i forhold til at skabe ny viden samt opbygge færdigheder inden for akademisk skrivning, herunder henvisninger, fodnoter og referencer.
− identificere og udvælge metoder til at designe brandidentitet under hensyntagen til den oplevede betydning af produktet, konceptet og disses konkurrenceevne.Den studerende kan:
− håndtere og designe en konkurrencedygtig og troværdig brandidentitet for det enkelte smykke og koncept.
− identificere og udvælge metoder til at designe brandidentitet under hensyntagen til den oplevede betydning af produktet, konceptet og konkurrenceevne. - Undervisningsform
- Prøve
På faget Virksomhedssamarbejde 2 - Design & Business modtager du 165 timers undervisning, hvilket svarer til 219 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 40% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning, virksomhedssamarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, læsning af pensum, indsamling af empiri.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.