Københavns Erhvervsakademi

en

Virksomhedssamarbejde 2 - Design & Business

Virksomhedssamarbejde 2 - Design & Business

2021/2022
Engelsk titel
Company Collaboration 2 - Design & business
Uddannelse
Smykker, teknologi og business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
11 uger
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk og engelsk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9140312
Fag- /modulansvarlig
Jane Burchard
Lars Sögaard Nielsen
Anette Dreyer
Martin Hesseldahl
Mette Laier Henriksen
  • Formål og læringsmål

    Fagelementet beskæftiger sig med virksomhedssamarbejde eller case-arbejde med udgangspunkt i og forståelse af smykker i en kommerciel og innovativ kontekst med trendforståelse og analyse som afsæt - dette med både en tilhørende konkurrencedygtig og troværdig brandidentitet til en specifik målgruppe og et bredt afsæt i markedsforståelse, markeds- og brancheanalyser samt indblik i livsstils- og forbrugeradfærd. Der arbejdes med processer og redskaber til at fremme og strukturere koncept- og produktudvikling med brugeren i centrum. Designprocessen implementeres som gennemgående metode, og designteoretisk argumentation bruges i udvælgelsesprocessen.

    Viden

    Den studerende har:
     udviklingsbaseret viden om og evne til at reflektere over metoder inden for markedskommunikation, og disses betydning for det oplevede produkt/koncept og konkurrenceevne.

    Færdigheder

    Den studerende kan:
     anvende og identificere argumentationer i forhold til designforståelse og produktets design.
     identificere og anvende form og æstetik som et analytisk værktøj i relation til et specifikt marked og virksomhed.
     anvende designprincipper til planlægning, implementering i designprocessen og som argumentation for formgivning af produktet til en specifik målgruppe.
     anvende og redegøre for krav og forventninger til smykkets udtryk i relation til markedet og samfundet.
     identificere og anvende metoder i forhold til markedsresearch og -analyse med differentiering som formål og anvendelse af samme.
     anvende, vælge, begrunde og mestre metoder og redskaber i forhold til at skabe ny viden samt opbygge færdigheder inden for akademisk skrivning, herunder henvisninger, fodnoter og referencer.
     identificere og udvælge metoder til at designe brandidentitet under hensyntagen til den oplevede betydning af produktet, konceptet og disses konkurrenceevne.

    Kompetencer

    Den studerende kan:
     håndtere og designe en konkurrencedygtig og troværdig brandidentitet for det enkelte smykke og koncept.
     identificere og udvælge metoder til at designe brandidentitet under hensyntagen til den oplevede betydning af produktet, konceptet og konkurrenceevne.

150
timers undervisning
261
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Virksomhedssamarbejde 2 - Design & Business modtager du 150 timers undervisning, hvilket svarer til 200 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning, virksomhedssamarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, læsning af pensum, indsamling af empiri.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.