Københavns Erhvervsakademi

en

Konceptudvikling II, business, design og teknologi (DA)

Konceptudvikling II, business, design og teknologi (DA)

2019/2020
Engelsk titel
Konceptudvikling II, business, design og teknologi (DA)
Uddannelse
Smykker, teknologi og business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9140202
Fag- /modulansvarlig
Louise Boel
  • Formål

    Med afsæt i produkt og produktionsmetoder arbejder de studerende fortsat med projektplanlægning, digital 3D tegning og - rendering, branding og kommunikation. De studerende vil gennem forståelse af et smykke eller koncept identificere specifikke produktionsmetoder og kommunikationsmetoder til et specifik marked.

    Viden

    ● kendskab til og viden om projektplanlægning og anvendelse af samme i praksis.
    ● kendskab til og viden om produktion og produktionsformer samt anvende og kombinere produktionsviden til digital 3D visualisering, i designprocessen, herunder rapid prototyping.
    ● kendskab til og viden om centrale begreber, anvendt teori og metode inden for markedskommunikation, herunder brand equity og branding.

    Færdigheder

    ● anvende og kombinere grundlæggende metoder inden for digital 3D tegning.
    ● anvende metoder og redskaber til produktion af smykker, ud fra materiale- og funktionsmæssige problemstillinger.
    ● formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til fagfæller og samarbejdspartnere bl.a. vha. digital 3D visualisering,
    ● formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til fagfæller og samarbejdspartnere bl.a. vha. kommunikationsmetoder og argumentationsteori.

    Kompetencer

    ● identificere og varetage opgaver inden for projektplanlægning,
    ● identificere og varetage opgaver inden for produktudvikling og produktion,
    ● påtage sig ansvar for at identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdighed og kompetencer.
    ● identificere og varetage opgaver inden for materiale- og funktionsmæssige problemstillinger om krav til smykkets udtryk i relation til markedet inden for produktion af smykker.
    ● identificere og varetage opgaver inden for produktion af smykker gennem arbejde med redskaber og materialer. ● identificere og varetage problemstillinger inden for forbrugeradfærd og forbrugertrends.
    ● håndtere og omsætte en konkurrencedygtig og troværdig identitet for det enkelte smykke og koncept samt branding af samme.

34
timers undervisning
103
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Konceptudvikling II, business, design og teknologi (DA) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.