Konceptudvikling II, business, design og teknologi (DA)
Konceptudvikling II, business, design og teknologi (DA)
2019/2020- Formål
Med afsæt i produkt og produktionsmetoder arbejder de studerende fortsat med projektplanlægning, digital 3D tegning og - rendering, branding og kommunikation. De studerende vil gennem forståelse af et smykke eller koncept identificere specifikke produktionsmetoder og kommunikationsmetoder til et specifik marked.
Viden● kendskab til og viden om projektplanlægning og anvendelse af samme i praksis.
Færdigheder
● kendskab til og viden om produktion og produktionsformer samt anvende og kombinere produktionsviden til digital 3D visualisering, i designprocessen, herunder rapid prototyping.
● kendskab til og viden om centrale begreber, anvendt teori og metode inden for markedskommunikation, herunder brand equity og branding.● anvende og kombinere grundlæggende metoder inden for digital 3D tegning.
Kompetencer
● anvende metoder og redskaber til produktion af smykker, ud fra materiale- og funktionsmæssige problemstillinger.
● formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til fagfæller og samarbejdspartnere bl.a. vha. digital 3D visualisering,
● formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til fagfæller og samarbejdspartnere bl.a. vha. kommunikationsmetoder og argumentationsteori.● identificere og varetage opgaver inden for projektplanlægning,
● identificere og varetage opgaver inden for produktudvikling og produktion,
● påtage sig ansvar for at identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdighed og kompetencer.
● identificere og varetage opgaver inden for materiale- og funktionsmæssige problemstillinger om krav til smykkets udtryk i relation til markedet inden for produktion af smykker.
● identificere og varetage opgaver inden for produktion af smykker gennem arbejde med redskaber og materialer. ● identificere og varetage problemstillinger inden for forbrugeradfærd og forbrugertrends.
● håndtere og omsætte en konkurrencedygtig og troværdig identitet for det enkelte smykke og koncept samt branding af samme. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
På faget Konceptudvikling II, business, design og teknologi (DA) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.