Design & Business
Design & Business
2021/2022- Formål og læringsmål
Fagelementet beskæftiger sig med grundlæggende designprincipper, introduktion til designproces samt designteori. Desuden introduceres grundlæggende businessteori i forhold til entreprenørskab og branding. Fagområderne smykker og business flettes med fokus hhv. design og grundlæggende business og deres indbyrdes afhængighedsforhold samt brugen af kommunikationsteori og -metoder og digitale visuelle teknikker som formidlingsredskab.
VidenDen studerende har:
Færdigheder
kendskab til og viden om designteori og designprincipper, herunder gestaltprincipper, farveteori samt form- og kompositionsteori både todimensionelt og tredimensionelt.
kendskab til og viden om idégenereringsmetoder samt skitsering.
viden om et entreprenant mindset.
viden om forbrugeradfærd og salgsstrategi.
viden om og forståelse for markedssammenhænge, der influerer på smykkets formsprog, koncept og konkurrenceevne.
kendskab til og viden om grundlæggende begreber, teori og metode inden for branding.Den studerende kan:
demonstrere evner til planlægning og færdiggørelse af projekter inden for business.
identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdighed og kompetencer.
udvikle salgbare produkter med tilhørende forretningskoncept.
færdigheder i mundtlige kommunikationsmetoder. - Undervisningsform
- Prøve
På faget Design & Business modtager du 82 timers undervisning, hvilket svarer til 109 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 40% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.