Bygningsinstallationer 2 - Nationalt fagelement (DA)
Bygningsinstallationer 2 - Nationalt fagelement (DA)
2020/2021- Formål
Planlægning, projektering, udførelse og verifikation af elektriske installationer i bygninger og i lavspændings distributionsanlæg.
VidenViden
Færdigheder
• Skal have forståelse for elektriske bygningsinstallationers opbygning, anvendelse af komponenter og de-res funktion.
• Skal have forståelse for gældende love og regler samt anvendelse af disse inden for området.
• Skal have forståelse af begreber og metoder samt anvendelse af disse i relation til området.
• Skal have udviklingsbaseret viden om elektriske bygningsinstallationer dertilhørende praksis og centralt anvendt teori og metode.• Skal kunne anvende gældende love og regler til projektering af elektriske bygningsinstallationer.
Kompetencer
• Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt vælge relevante, tidssvarende og økonomisk for-delagtige løsninger inden for området med hensyntagen til energioptimering.
• Skal kunne formidle komplekse anvendte løsninger og begrunde disse med relevant teori.• Skal kunne deltage i tværfaglige projektbeskrivelser inden for området.
• Skal kunne håndtere projektering og tilrettelæggelse af elektriske bygningsinstallationer under anvendel-se af den nyeste teknologi og udvikle relevante løsninger.
• Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger og situationer med henblik på at udvikle egne kompe-tencer i relation til bygningsinstallationer. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
På faget Bygningsinstallationer 2 - Nationalt fagelement (DA) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.