Kvalitet, sikkerhed og miljø (DA)
Kvalitet, sikkerhed og miljø (DA)
2022/2023- Formål og læringsmål
Kvalitet, kvalitetssikring og kvalitetsstyring. Arbejdsmiljø, sikkerhed og trivsel. Miljø og miljøledelse. Relevante love og regler vedrørende kvalitet, arbejdsmiljø og miljø.
VidenSkal have viden om gældende lovgivning, branchekrav og praksis vedrørende kvalitet, arbejdsmiljø og
Færdigheder
miljø.
Skal have udviklingsbaseret viden om relevante styresystemer til ledelse og sikring af kvalitet, arbejdsmiljø og miljø.
Skal have viden om arbejdsbetingede sygdomme og brancherelevante arbejdsmiljøproblemer.
Skal have viden om og forståelse for miljøpolitik, herunder internationale tendenser.
Skal kunne forstå centrale teorier, metoder og relevante styresystemer til ledelse og sikring af kvalitet,
arbejdsmiljø og miljø.Skal kunne vurdere kvalitetsbehov, arbejdsmiljømæssige problemstillinger og miljøforhold.
Kompetencer
Skal kunne kvalitetssikre og udarbejde vedligeholdelsesplan for installationer og formidle den til rette
vedkommende.
Skal kunne udvikle, opbygge, implementere, vedligeholde og anvende relevante styresystemer til sikring
af kvalitet, arbejdsmiljø og miljø i overensstemmelse med gældende lovgivning, regler og branchekrav.Skal kunne tilegne sig ny viden om ledelsespraksis inden for kvalitet, arbejdsmiljø og miljø over for medarbejdere og interessenter i en struktureret sammenhæng.
Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med kunder og myndigheder.
Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer inden for udvikling, opbygning implementering af
systemer inden for kvalitet, sikkerhed og miljø. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
På faget Kvalitet, sikkerhed og miljø (DA) modtager du 31 timers undervisning, hvilket svarer til 41 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 23% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde, interne forelæsninger, klasseundervisning, projektarbejde, projektpræsentation, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, informationssøgning, gruppearbejde, studiegruppearbejde, øvelser.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.