Produktudvikling 3 (EN)
Produktudvikling 3 (EN)
2019/2020- Formål
Viden
Den studerende skal have udviklingsbaseret viden om og skal kunne forstå erhvervets og fagområdets praksis og central anvendt teori og metode inden for:
Færdigheder
• Digital modellering og fremstilling i produktudvikling
• Digitalisering i produktudvikling og produktion
• Digital modellering og fremstilling i virksomhederDen studerende skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for erhvervet herunder:
Kompetencer
• Inddrage metoder til digital formgivning og fabrikation
Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmuligheder herunder:
• Vælge og vurdere passende IT-værktøjer til videnopsamling, databearbejdning, evaluering dokumentation og præsentation
Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere herunder:
• Opstille og udvælge idéer udtrykt gennem løsningsalternativer
• Formidle faglige resultater af eget arbejdeDen studerende skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer herunder:
• Indgå i research og projektforløb, herunder udvikling af løsningsalternativer
Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang herunder:
• Varetage udviklingen af produkter og/eller processer i samarbejde med andre fagområder
• Strukturere udviklingsprocessen i et forretningsmæssigt perspektiv
Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet herunder:
• Tilegne sig, og omsætte ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til digitaliseret produktudvikling og produktion - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
På faget Produktudvikling 3 (EN) modtager du 93 timers undervisning, hvilket svarer til 124 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 85% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, workshop, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, gruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.