Design, Identity & Tecnology 2
Design, Identity & Tecnology 2
2022/2023- Formål og læringsmål
IDENTITY & TECHNOLOGYhar til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder indenfor trend, sociologi, identitet og iscenesættelse samt bæredygtige designmetoder.Opgaven i modulet bygger på et casesamarbejde med en ekstern virksomhed, og der bygges oven påde forudgående modulers viden, færdigheder og kompetencer indenfor designproces, Illustrator og anvendelse af CLO3D til visualisering af en eller flere styles.
Viden• Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for designprocessen, samt grundlæggende viden om sociologiske undersøgelsesmetoder og trendanalyse.
Færdigheder
• Skal kunne forstå branchens anvendelse af teori og metode inden for designprocessen, sociologi og trendanalyse.
• Skal have udviklingsbaseret viden om materialer samt analoge og digitale værktøjer og virkemidler til visualisering, prototyping og produktion.
• Skal kunne forstå branchens anvendelse af materialer samt analoge og digitale værktøjer og virkemidler til visualisering, prototyping og produktion.
• Skal have udviklingsbaseret viden om anvendt teori og metode i praksis inden for kommunikative virkemidler.
• Skal kunne forstå branchens anvendelse af visuel kommunikation.• Skal kunne anvende og kombinere designprocessens centrale teorier og metoder med henblik på at kunne udarbejde bæredygtige løsninger på praksisnære problemstillinger.
Kompetencer
• Skal kunne formidle designprocessen og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere.
• Skal kunne analysere og vurdere anvendelse af relevant materiale og teknologi i forhold til fremstilling af designprodukter.
• Skal kunne anvende relevante værktøjer i udarbejdelse af prototyper og designløsninger.
• Skal kunne varetage analog og digital formidling af løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere.
• Skal kunne vurdere og anvende relevante virkemidler i forbindelse med kommunikation af designprocesser og designløsninger.
• Skal kunne formidle og præsentere designløsninger for samarbejdspartnere og brugere.• Skal kunne deltage i faglige og/ eller tværfaglige designprocesser med en professionel tilgang.
• Skal kunne planlægge, strukturere og gennemføre designprocesser ud fra branche-relevante problemstillinger til bæredygtige løsninger
• Skal kunne håndterer fremstillingsprocesser til udvikling af prototyper og designløsninger.
• Skal kunne kommunikere designløsninger professionelt til samarbejdspartnere og brugere. - Undervisningsform
- Prøve
- Yderligere information
På faget Design, Identity & Tecnology 2 modtager du 50 timers undervisning, hvilket svarer til 66 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.