Virksomhedens omverden (DA)
Virksomhedens omverden (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Livstilsbranchen i et makroperspektiv / Infografik – Adobe Illustrator / Forbruger og samfundstrends
Viden
Moulet Virksomhedens Omverden har til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder til at forstå og arbejde med de faktorer i det eksterne miljø, som virksomheden er under påvirkning af bl.a. samfundsøkonomiske faktorer og forbrugeradfærd. Dertil kommer at skabe en forståelse for infografik og den grafiske udformning i en verden hvor informationsmængden let kan blive uoverskuelig.
Modulet er opdelt i tre: Livstilsbranchen i et makroperspektiv, Infografik, Forbruger og samfundstrends• Livstilsbranchen i et makroperspektiv
Færdigheder
• Centrale faktorer i makroøkonomien, der påvirker virksomheder• Adobe Illustrator til løsning af infografik-opgaver
Kompetencer
• Medier, databaser og statistikker til at søge relevant viden om samfundsudviklingen og anvende den til at analysere en virksomheds situation• Forbrugeres beslutningsprocesser og mulighederne for at påvirke forbrugeren gennem markedsføringstiltag
• Kommunukationsdesign - Undervisningsform
- Prøve
- Yderligere information
På faget Virksomhedens omverden (DA) modtager du 49 timers undervisning, hvilket svarer til 65 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, klasseundervisning, projektarbejde, projektpræsentation.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, gruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.