Internet of Things - IoT projekt 2
Internet of Things - IoT projekt 2
2022/2023- Formål og læringsmål
De studerende skal arbejde i en kombination af 3 fag; Indlejrede Systemer, Programmering og Virksomhedsfaget.
Viden
Målet er at skabe et så virkelighedsnært projekt som muligt med udgangspunkt i en virksomhedscase.Indlejrede systemer 2:
Færdigheder
- Kommunikations- og Interfaceteknik generelt samt hvorledes de anvendes i udvalgte løsninger
- Elektroniske moduler i overblik samt hvorledes udvalgte moduler er opbygget
- Protokoller inkl. kommunikationsprotokoller, deres opbygning samt hvori forskelle og anvendelsesmuligheder er.
- Internet of Things-teknikker, generelt om opbygningen, og i mere detaljer udvalgte løsninger
- Teknisk matematik anvendt inden for fagområdet til forståelse af elektronik og/ eller kommunikation
- Operativsystemer, deres særkende og anvendelse
- Signalhåndtering i en generel forståelse samt forstå hvorledes det anvendes og indgår i løsninger
Programmering 2:
- Programmeringsteknik i forskellige typer af sprog
- Algoritmer og designmønstre overordnet og i tilhør til de valgte programmeringssprog.
Virksomhed 2:
- Projektstyring i forbindelse med udviklingsprojekter inden for IT
- Kvalitets- og ressource styring som del af et udviklingsprojekt og som del af styringen af vedligeholdelse af IT drift.Indlejrede systemer 2:
Kompetencer
- Udvælge, tilpasse og anvende indlejrede systemer og komponenter i sikre og bæredygtige løsninger.
- Opbygge og anvende testsystemer - Dokumentere og formidle opgaver og løsninger med anvendelse af indlejrede komponenter og systemer.
Programmering 2:
- Anvende værktøjer og udstyr i forbindelse med design, udvikling og test af programmer
- Dokumentere, formidle og supportere programmeringsrelaterede løsninger i forbindelse med interne og kundevendte relationer
- Vurdere og udvælge simple algoritmer til løsning af konkrete problemstillinger.
Virksomhed 2:
- Kommunikere skriftligt og mundtligt til såvel fagpersoner som til kunde
- Anvende innovative problemløsningsmetoder med fokus på kundebehovIndlejrede systemer 2:
- Håndtere analyse, behovsafdækning, design, udvikling og test af sikre indlejrede og bæredygtige
løsninger
- Håndtere analyse, diagnosticering, test og service af den teknologi, der indgår i arbejdet med elektroniske systemer under hensyntagen til økonomi-, miljø- og kvalitetskrav.
- Tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for fagområdet.
Programmering 2:
- Tilegne sig færdigheder og ny viden inden for programmering
- Deltage i praksisnære udviklingsprocesser i teams
- Håndtere design, udvikling og test af større løsninger i et tværfaglig samarbejde.
Virksomhed 2:
- Håndtere kundeopgaver med henblik på omsætte kundebehov til sikre løsninger
- Håndtere planlægning og styre egne tekniske opgaver, samt indgå i projekter - Undervisningsform
- Samarbejdsfag/modul(er)
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
På faget Internet of Things - IoT projekt 2 modtager du 45 timers undervisning, hvilket svarer til 60 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 27% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde, projektarbejde, klasseundervisning, tværfaglig projektorganiseret undervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, øvelser, forberedelse til prøve, værksted.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.