4 hvide t-shirts - fra idé til handling (DA)
4 hvide t-shirts - fra idé til handling (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Med udgangspunkt i sætningen 'fra idé til salg' skal I:
• generere én eller flere innovative idéer
• udvikle idéen til noget, der kan generere (økonomisk) værdi
• gøre idéen/produktet/konceptet/servicen salgsklart
• sælge idéen/produktet/konceptet/servicen
• formidle idéen/produktet/konceptet/servicen
Læringsmål
• Kendskab til grundlæggende begreber inden for:
Entreprenørskab, innovationsteorier,
• designprocesser, idegenerering og salg i forbindelse med udviklingen af et
innovativt produkt fra idé til færdigt produkt
• Planlægge, iværksætte, udvikle og gennemføre en innovativ designproces
• Analysere og vurdere designidéer og koncepter ud fra et
forretningsmæssigt grundlag
• Definere, afgrænse og vurdere en designløsning til et givent marked
• Selvstændigt opsøge og kritisk vurdere en idés bæredygtighed
KOMPETENCER
• Konceptudvikle med innovation for øje
• Identificere markedspotentiale for en innovativ ide
• Igangsætte, løbende evaluere og styre produktets udvikling i en
innovationskontekst - Undervisningsform
- Prøve
På faget 4 hvide t-shirts - fra idé til handling (DA) modtager du 30 timers undervisning, hvilket svarer til 40 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 37% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.